Brev:
Hvor meget grød må han få?
29. august 2009
Alder:
5 mdr.
Hvor meget grød må han få?
Kære Helen.
Min søn nærmer sig nu de snart 6 mdr, og han trives rigtig godt ....
Alt er blevet betydeligt nemmere efter at jeg valgte at gå over til flasken. Dog ammer jeg stadig min. en gang om natten når han vågner.
Om dagen kan jeg ikke længere amme, da det virker som om at han ikke rigtig kan finde ud af, at tage brystet hvor han om natten ikke har noget problem med det. han vender sig bare om og ved udemærket godt hvad han skal og hvor det hele sker?? :)
Jeg begyndte at give ham grød lige præcis da han blev 4mdr, da han virkede meget interreseret i både min mad men osse sine d-dråber af skeen. Han får nu to gange om dagen, morgen og aften ... Til morgen laver jeg noget risgrød hvor jeg tilføjer noget frugtmos oveni. og om aftenen får han nogen gange lidt risgrød blandet skiftevis med: kartoffel. gulerod, broccoli og blomkål hvilket han nyder... jeg trapper lidt ned med risgrøden om aften, men bruger det kun fordi at han ikke er helt vild med kun smagen af kartoffel. men den er ved at være der! :)
Han er rigtig god til at spise og spiser en rimelig god portion. Hvor meget må han egentlig få og kan jeg giver ham for meget? Han vejer i en alder af 5½ måned nu ca 9,3kg! Han får flaske skiftevis hver 3-4-5 time om dagen...
Hvornår skal jeg begynde på det 3 måltid?
På forhånd tak :)