Hvor meget grød må han få?

29. august 2009

Alder:
5 mdr.

Hvor meget grød må han få?

Kære Helen.

Min søn nærmer sig nu de snart 6 mdr, og han trives rigtig godt ....

Alt er blevet betydeligt nemmere efter at jeg valgte at gå over til flasken. Dog ammer jeg stadig min. en gang om natten når han vågner.

Om dagen kan jeg ikke længere amme, da det virker som om at han ikke rigtig kan finde ud af, at tage brystet hvor han om natten ikke har noget problem med det. han vender sig bare om og ved udemærket godt hvad han skal og hvor det hele sker?? :)

Jeg begyndte at give ham grød lige præcis da han blev 4mdr, da han virkede meget interreseret i både min mad men osse sine d-dråber af skeen. Han får nu to gange om dagen, morgen og ...

Annonce

... aften ... Til morgen laver jeg noget risgrød hvor jeg tilføjer noget frugtmos oveni. og om aftenen får han nogen gange lidt risgrød blandet skiftevis med: kartoffel. gulerod, broccoli og blomkål hvilket han nyder... jeg trapper lidt ned med risgrøden om aften, men bruger det kun fordi at han ikke er helt vild med kun smagen af kartoffel. men den er ved at være der! :)

Han er rigtig god til at spise og spiser en rimelig god portion. Hvor meget må han egentlig få og kan jeg giver ham for meget? Han vejer i en alder af 5½ måned nu ca 9,3kg! Han får flaske skiftevis hver 3-4-5 time om dagen...

Hvornår skal jeg begynde på det 3 måltid?

På forhånd tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for en rigtig god brevkasse, hvor vi som førstegangsforældre har fået svar på rigtig mange spørgsmål, bare ved at sidde og surfe lidt rundt i kategorierne. Dine gode svar har virkelig været en stor hjælp hele vejen igennem.

Bedste hilsner
Malene og Maria på 6 uger